5 kroků jak zhubnout

5 kroků jak zhubnout

Tělo cvičení potřebuje

zhubnete

Existuje mnoho teorií jak zhubnout a dokonce ještě více praktických rad jako snad v žádném jiném oboru. Průzkumy ukázaly, že 90 % lidí, kteří netrpí žádnými konkrétními problémy (buněčné složení, některé části tlustší než jiné), si snadno udrží dobře vypadající figuru, pokud pravidelně cvičí.

Na druhou stranu však 90% lidí, kteří pravidelně necvičí, svoji nadváhu získají zpět – a někdy je ještě vyšší. Jestliže patříte mezi tyto lidi, jediným způsobem jak dosáhnout úspěchu je změna životního stylu.

1. krok: Dejte si pozor na to, co jíte

Kilogram tuku obsahuje přibližně 9000 kcal. Jestliže chcete během týdne shodit 1 kg, je třeba snížit přísun energie o 9000 kcal. Bez ohledu na to, jak jsou Vaše cvičení intenzivní či o kolik jste snížili příjem kalorií, nesnažte se shodit více než půl kilogramu týdně a nekonzumujte méně než 1400 kcal (u mužů) nebo 1200 kcal (u žen) denně.

Je také třeba dodat, že byste měli jíst nejen méně, ale také zdravěji. Zdravá strava je jedním z klíčových rysů každé diety.

2. krok: Aerobní cvičení

Jestliže budete provádět aerobní cvičení, budou výsledky mnohem lepší a jejich dosažení bude o mnoho rychlejší – a udržení štíhlé figury pro Vás bude mnohem jednodušší. Je to zkrátka ten nejlepší způsob, jak se zbavit přebytečných kalorií. Jestliže chcete zhubnout navždycky, je nejlepší zkombinovat 1. a 2. krok: dávejte si pozor na to, co jíte a provádějte aerobní cvičení.

3. krok: Chce to čas a trpělivost

Zhubnout není tak jednoduché, jak by si někdo mohl přát. Jestliže budete cvičit třikrát týdně po 20 minutách, zlepší se Vaše celková kondice a zdraví, ale na opravdový pokrok ve Vaší dietě to nestačí. Doporučujeme Vám cvičit alespoň pětkrát týdně 45 minut. Při cvičení si uvědomujte, že při hubnutí hraje velkou roli genetika a věk. Někteří lidé zkrátka hubnou mnohem rychleji.

Při hubnutí je důležitou zásadou být vytrvalý. Může dokonce nastat i to, že se Vaše váha navzdory cvičení a omezování stravy nezmění. To je pouze kritická fáze, při které mnoho lidí ztrácí trpělivost. Překonejte tento stav pomocí své silné vůle. Nezapomínejte, že Vaše úsilí se Vám vrátí a výsledky budou vidět. Vaše tělo Vám bude vděčné!

4. krok: Začněte provádět posilovací cvičení

Nejnovější výzkum odhalil, že držení diety je mnohem efektivnější, jestliže posilujete nebo cvičíte na strojích ve fitness. Pro toto tvrzení existuje mnoho vysvětlení:

  1. První vychází z pravidla, že při času stráveném cvičením se v našich svalech spaluje až 17 různých typů látek. Energetické substance, které vytvářejí energetické zásoby (používají se následující: ATP18, CrP19, dále gylcogen20 a tuky …), jsou uloženy v našich svalech. Posilování účinně spaluje většinu glykogenu v našich svalech, a tak naše tělo začne spalovat tukové zásoby mnohem rychleji.
  2. Druhým hlediskem je estetický charakter, protože hubnutí nutně neznamená, že budeme mít hezkou postavu. Je třeba si vytvořit kvalitní svalovou tkáň, protože to je klíčem ke krásnému tvaru těla.
  3. Třetí hledisko ukazuje, že pokud zvýšíme svalovou masu, dojde ke snížení tuku, protože více svalů spálí více energie.

5. krok: Cvičte ráno

Ačkoli jsou lidé různí a můžeme říci, že existují lidé ranního a večerního typu, některé věci jsou jisté: úroveň metabolismu se během cvičení zvyšuje a na této úrovni zůstává dalších 12 hodin. Pokud budete cvičit ráno, spálíte více kalorií během dne. Jestliže se rozhodnete cvičit večer, Váš metabolismus se zpomalí v době kdy budete usínat a ztratíte celých 12 hodin zvýšeného metabolismu. Cvičte však když jste aktivní, buďte aktivní s radostí a poznáte, že je to pro Vaše vlastní dobro. Nezáleží na době, záleží na tom, zda cvičíte pravidelně.

Rozhodněte se a určete si cíl

Člověk obvykle může dosáhnout stanovených cílů. Stačí mít silnou vůli, zůstat pevný ve svém rozhodnutí a znát smysl svého jednání. Jestliže nevidíte žádný smysl, tak to není Váš cíl a nedosáhnete jej.

Více pokusů to jen zhorší

Každý další pokus o zhubnutí je těžší, protože se při něm Váš metabolismus dodatečně zpomaluje. Neztrácejte vůli, nevzdávejte se Vašich rozhodnutí. Nepřestávejte nyní, protože se situace každým novým pokusem jen zhorší! Ale nikdy není pozdě na to začít.

CO JE CO

Kcal = kilokalorie, jednotka energie. Kalorie je definována jako množství energie, které je potřebné ke zvýšení teploty 1 gramu vody o 1°C.

Energetické úschovny: Zásoby různých látek, které se podle intenzity a doby cvičení (kreatin fosfát, glykogen, tuky) využívají na obnovení energie.

ATP - adenoze triphosphate, energeticky extrémně bohatá molekula fosfátu, díky jejíž energii buňky fungují.

CrP – kreatin fosfát: Látka uchovávaná ve svalech a využívaná při tvorbě ATP během vykonávání intenzivních anaerobních programů.

Glykogen:Zdroj uložené glukózy, nachází se ve svalech a v játrech.