Diety 19.03.07

Změňte své návyky

Někdy je méně více. To platí i při hubnutí. Uvidíte, že když se budete držet našich zásad, i ručička na váze si "dá říct".

1. Jezte o samotě

Ve společnosti obvykle chutná lépe, a proto se lehce stane, že toho v restauraci sníte víc, než jste původně chtěla. Jezte proto raději o samotě. Sedněte si pohodlně na příjemné místo a každé sousto si pořádně vychutnejte. Namísto každodenní televizní kulisy si pusťte příjemnou hudbu.

2. Vzdejte se dezertu

Nahraďte dezert raději 100 g libovolného ovoce. Můžete tak ušetřit až 1 260 kJ! Uvidíte, že se to brzy objeví na vaší postavě.

3. Vybírejte si dobroty

Raději si dejte kousek drahé, kvalitní čokolády než celou tabulku té laciné. Vybírejte z hořkých chutí - jsou mnohem intenzivnější a rychleji nasytí než klasické mléčné.

4. Úplně bez tuku to nejde

Nezapomínejte, že správně vyvážená strava vyžaduje i určité množství "dobrého" tuku. Ten se nachází v rybách, avokádu, oříškách a obilninách, ale také třeba v olivách. Denní dávka tuku by neměla přesáhnout 30 g.

5. Váhu odstraňte z dohledu

Važte se jen jednou za měsíc. Spíš než na váhové úbytky se zkuste soustředit spíš na to, jak vám sedí oblečení a co říká zrcadlo. Nebudete zbytečně ve stresu, který zpravidla podněcuje k jídlu.

6. Chytře v restauraci

V restauraci se zřekněte jediné věci - svého oblíbeného chleba. Předkrm si dejte raději bez této přílohy. Syté omáčky si nechte servírovat odděleně, abyste si mohla sama dávkovat jejich množství.

7. Najděte si svůj rytmus

Už byste mohla vědět, zda vám vyhovuje jíst spíše menší porce častěji za den, nebo naopak větší porce s delším časovým odstupem. Zařiďte se podle toho, biorytmus každého těla je jiný.

9. Myslete pozitivně

Naplno si vychutnejte to, co jíte a nesmutněte po sladkostech, které jste si odepřela.

10. Nepanikařte!

Snědla jste něco tučného? Nepanikařte. S dostatečným odstupem po jídle se vydejte na dlouhou procházku, nebo jděte sportovat. Hlavně nezačněte náhle jíst všechno, co vám přijde pod ruku.

11. Mlsný jazýček

Někdy i nejpevnější vůle povolí a vaše chuť je silnější než vy. V tom případě si dejte kousek hořké čokolády nebo si udělejte šálek dobrého kakaa.

12. Jezte pravidelně

Pravidelnost ve stravování povzbudí nejen vaše stravovací návyky, ale také urychlí hubnutí. Nejlépe je jíst v intervalu tří hodin.

13. Jste malátná? Nemusíte být!

Možná bojujete s jarní únavou, nebo máte jen dočasně sníženou hladinu cukru v krvi. Jako první pomoc snězte ovoce, celozrnné pečivo nebo müsli.

14. Mléko jen v malých dávkách

Mléko má relativně vysokou hodnotu energie. Díky výživným látkám je skvělou potravinou, obsahuje však poměrně mnoho tuku. Mléko nikdy nepijte na žízeň, riskujete příjem zbytečného množství energie.

15. Změňte své návyky

Máte zvyk dát si v 11 hodin dopoledne kávu se sušenkami? Na koláčky zapomeňte a zkuste vypít namísto kávy raději ovocnou šťávu nebo neslazený čaj.

16. Hořčík pomáhá

Dostáváte před menstruací vlčí hlad? Vyřešte to tak, že sáhnete po vitaminech s vysokým obsahem hořčíku a vitaminu B6. Tato kombinace pomáhá vyrovnat hormonální výkyvy.

17. Vyhýbejte se sladkokyselým jídlům

Nemíchejte příliš mnoho chutí dohromady. Různé druhy aromatických jídel dezorientují chuťové buňky a vy sníte mnohem víc jídla než normálně.

18. Spočítejte si kilojouly

Začněte počítat kilojouly snědených potravin. Do měsíce získáte odhad, kolik kilojoulů má konkrétní jídlo a snadno si budete regulovat energetický příjem. Při hubnutí by se měl pohybovat kolem 5 000 kJ/den.

19. Malé hříchy povoleny

Naplánujte si jídelníček tak, aby se v něm našlo místo i pro vaše oblíbené jídlo. Nebudete mít špatné svědomí, ani pocit, že jste hřešila.

20. Méně solte

Čím méně soli používáte, tím lépe. Sůl totiž zadržuje vodu v těle, a to vašemu hubnutí rozhodně nepřidá.