Kolik má jídlo energie

KOLIK MÁ JÍDLO ENERGIE

Přehled 100 oblíbených jídel. Najděte si, co rádi jíte, a zjistěte si, kolik to má kilojoulů a jak moc se musíte hýbat, abyste přijatou energii vydali.

1. Čokoládové müsli s oříšky

müsli (50 g), jogurt (150 g) 1300 kJ
Čím ho nahradit: pokud velikost porce nepřeháníte, nahrazovat ji nemusíte, ale můžete zvolit ovocné müsli, které lépe zažene hlad; nebo si vyberte celozrnné lupínky Kdy si ho dát: rozhodně v první polovině dne, ideálně k snídani Pohyb: přijatou energii spálíte hodinou a 25 minutami chůze rychlostí 4 kilometry za hodinu v mírně zvlněném terénu nebo 28 minutami plavání stylem prsa v rekreačním tempu

2. Čokoládové cereálie

Cereálie 30 g, mléko 150 ml 785 kJ
Čím ho nahradit: stejně energie má i celozrnný rohlík s třicetigramovým plátkem nízkotučného sýra nebo smetanový jogurt, ale v tom případě jsou cereálie lepší volbou Kdy si ho dát: sladké jídlo se hodí nejlépe k snídani, případně na dopolední svačinu, ne vpodvečer Pohyb: přijatou energii vydáte, pokud budete chodit 50 minut po rovině rychlostí 4 kilometry za hodinu nebo 40 minutami aerobiku ve volném tempu

3. Chléb se šunkou

Chléb 70 g, šunka 40 g, máslo (1 vrch. lžíce) 1400 kJ
Čím ho nahradit: zvolte místo obyčejného chleba raději celozrnný žitný nebo třeba knäckebrot, šunku kuřecí, má polovinu energie Kdy si ho dát: chléb se šunkou může být ke snídani, ale v případě, že pečiva bude jen kousek, i odpolední svačinou Pohyb: 1400 kJ vydáte hodinou a 15 minutami jízdy na kole rychlostí 10 kilometrů za hodinu nebo 53 minutami chůze rychlostí 6 kilometrů za hodinu

4. Rohlík s máslem a marmeládou

Rohlík, máslo (2 lžíce), marmeláda (1 vrch. lžíce) 1220 kJ
Čím ho nahradit: výživově nepříliš hodnotná snídaně, po které vám vyhládne; když pečivo, tak tmavé, uberte másla, které však nemusíte nahrazovat rostlinným tukem Kdy si ho dát: rohlík s máslem a marmeládou by bylo nejlepší vynechat úplně, ale když už, tak rozhodně spíše dopoledne Pohyb: museli byste 38 minut běžet na lyžích volným tempem v lehkém terénu nebo hodinu a pět minut cvičit jógu