Kolik má jídlo energie

53. Nanuk Magnum

Balení 86 g 1100 kJ
Čím jídlo nahradit: rozhodně nějakým menším nanukem, ale nemusíte nutně sahat po tom s rostlinnými tuky, protože v nejlevnějších z nich jsou někdy nekvalitní tuky Kdy si ho dát: jen za odměnu a pečlivě ho započítejte do denního příjmu energie Pohyb: magnum ze sebe vydáte, pokud budete 44 minut klepat koberce nebo když se vydáte po rovině rychlostí 4 kilometry za hodinu a vydrží vám to celých 70 minut

57. Polomáčená sušenka

Kus 190 kJ
Čím jídlo nahradit: jedna sušenka nemá zase tolik kilojoulů, ale vzhledem k polevě už je tu patrný rozdíl ve srovnání třeba s be-be sušenkou. Dejte si proto raději sušenku bez polevy nebo trochu nepřeslazených cereálií Kdy si ho dát: jen výjimečně Pohyb: na jednu polomáčenou sušenku už byste museli po horách chodit pět minut, stejně jako byste museli pět minut rychle skákat přes švihadlo

61. Mléčná čokoláda

100 g 2200 kJ
Čím jídlo nahradit: čokoládou s obsahem kakaa přes 75 %, nebude o moc méně kalorická, ale díky vydatné chuti vás uspokojí i menší množství Kdy si ho dát: malinký kousek -čtvereček dva - si můžete dát každý den, ale nikdy ne večer Pohyb: tabulku čokolády nespálíte jen tak, ale musíte třeba dvě hodiny cvičit jógu nebo 58 minut skákat přes švihadlo, případně pět a půl hodiny hrát na klavír

65. Palačinka s tvarohem

Kus 120 g 850 kJ
Čím jídlo nahradit: palačinka s tvarohem může být dobrou víkendovou snídaní, určitě lepší než varianta se šlehačkou nebo třeba nutelou Kdy si ho dát: určitě dopoledne, protože po tomhle jídle docela brzy vyhládne Pohyb: palačinku s tvarohem spálíte hodinou tapetování nebo za 21 minut jízdy na kole v rychlosti 21 kilometrů za hodinu

54. Polárkový dort

Porce 100 g 680 kJ
Čím jídlo nahradit: polárkový dort je kalorický, spokojte se jen s malou porcí, pak ho výjimečně ničím nahrazovat nemusíte; nebo si udělejte domácí zmrzlinu z tvarohu a ovoce a moc ji neslaďte Kdy si ho dát: jen výjimečně, rozhodně ne proto, že vás naštval šéf Pohyb: energie z polárkového dortu se vytratí, pokud budete hodinu a 33 minut poslouchat hudbu, kdybyste snad přímo tancovali, stačí vám k tomu 41 minut

58. Vánoční cukroví

Průměr na kousek 350 kJ
Čím jídlo nahradit: můžete upéci zdravější celozrnné cukroví, ale lepší je vyjít i s klasickým, dát si ho výjimečně a jinak chuť na sladké krotit kouskem čokolády či ovoce Kdy si ho dát: jen o Vánocích a nejvýše 3 kousky najednou Pohyb: jedno cukroví ze sebe vydáte desetiminutovým skákáním přes švihadlo, případně můžete 50 minut šít nebo plést; chůzí rychlostí 4 kilometry za hodinu po rovině cukroví spálíte za 23 minut

62. Pralinky

100 g 2000 kJ
Čím jídlo nahradit: raději sáhněte po hořké čokoládě, v pralinkách je zbytečně mnoho cukru Kdy si ho dát: neexistuje vhodná chvíle pro pralinky, málokdo navíc dokáže zůstat jen u jedné Pohyb: chce se vám kvůli krabičce pralinek 55 minut rýt záhon? Nebo snad 4 hodiny a 50 minut šít?
Rychlým během v tempu 10 kilometrů za hodinu byste je na rovině spálili za 40 minut

66. Gumoví medvídci

Kus 22 kJ
Čím jídlo nahradit: pokud si nedáte celý pytlík na posezení, nemusíte se medvídků bát, 5 kousků může zahnat vaši chuť na sladké
Kdy si ho dát: jen dopoledne, případně po obědě, nikdy ne večer, dejte si pozor, abyste je nejedli bezmyšlenkovitě
Pohyb: jeden medvídek s 22 kilojouly vás moc námahy stát nebude, odpovídá mu třeba minuta jógy nebo 2 minuty vaření

67. Buchta s povidly

Kus 40 g 684 kJ Čím jídlo nahradit: zvolte třeba stejně kalorické, ale složením určitě vyváženější celozrnné pečivo, po povidlové buchtě vám stejně brzy vyhládne Kdy si ho dát: nejvýše jako snídani Pohyb: kvůli jedné buchtě budete muset 47 minut zametat podlahu nebo 35 minut mýt okna; se švihadlem byste se jí díky rychlým skokům zbavili za 18 minut

68. Bonbony Bonpari

Pytlík 100 g 1460 kJ
Čím jídlo nahradit: zkuste si dát raději pár kousků sušeného ovoce Kdy si ho dát: bonbony si dopřávejte jen výjimečně, mají spoustu energie a vy přitom můžete mít pocit, že jste nic nesnědli Pohyb: energii z celého pytlíku bonbonů nespálíte jen tak, museli byste třeba hodinu a sedmnáct minut stlát postele, 59 minut mýt auto nebo hodinu a 2 minuty jezdit na kole rychlostí 16 kilometrů v hodině

55. Sušenka Tatranka

Balení 50 g 1090 kJ
Čím jídlo nahradit: tatranka je jen pamlsek a rychlá energie, při chuti na sladké si raději dejte kousek čokolády, při hladu celozrnnou housku s kouskem šunky Kdy si ho dát: snad jen na horské túře, pokud je před vámi ještě pořádný kopec Pohyb: na tatranku platí hodina jógy, na housle byste kvůli tatrance museli hrát hodinu a dvacet minut, kosením trávy se však tatranky zbavíte už za 33 minut

59. Zmrzlinový pohár

Zmrzlina 150 g, ovoce 100 g, šlehačka 5 lžic, čokoládová poleva 3000 kJ
Čím jídlo nahradit: uberte zmrzliny, vynechte šlehačku a přidejte ovoce; nebo zůstaňte u samotné zmrzliny Kdy si ho dát: jen při oslavných příležitostech Pohyb: pohár by spálil za 58 minut jen hutník pracující se struskou, ale pozvolnou chůzí rychlostí 2 kilometry za hodinu se přijaté energie zbavíte až po 6 hodinách

63. Zlaté oplatky

Kus 230 kJ Čím jídlo nahradit: zkuste sušené ovoce nebo oříšky, ale jen pár kousků, které si předem připravíte. Srovnatelnou energii mají třeba 3 para ořechy, 2 fíky nebo 6 meruněk Kdy si ho dát: oplatkám se vyhýbejte Pohyb: baletka by oplatku spálila za 8 minut tance, člověk při budování výkopu už za 6 minut, ale pomalou chůzí rychlostí 2 kilometry za hodinu po městě se jí zbavíte až za 27 minut

69. Müsli tyčinka bez polevy

Kus 25 g 400 kJ
Čím jídlo nahradit: můžete si ji dát jako malou svačinku, ale volte druhy, které nejsou doslazované; tyčinkám s polevou se vyhýbejte Kdy si ho dát: jako malou dopolední svačinku, ale uberte pak na vydatnosti oběda Pohyb: můžete 33 minut sedět v sedle pomalu jdoucího koně, případně 21 minut cvičit jógu anebo 22 minut luxovat, krmič dobytka tuto energii vydá už za čtvrt hodiny

56. Be-be sušenka jemná

Kus 120 kJ, balení Čím jídlo nahradit: klasické „bébéčko“ nemá moc energie, ale nesmíte sníst celý balíček, na hlad si raději dejte svačinu s obsahem bílkovin Kdy si ho dát: jedna ke kávě nevadí, ale nedělejte z toho pravidlo Pohyb: jednu takovou sušenku spálíte během necelých 5 minut sexu, také vám k tomu stačí ani ne 3 minuty rychle šlapat vodu nebo stejnou dobu chodit po horách

60. Jablečný závin

Porce 70 g 600 kJ
Čím jídlo nahradit: závin není nejhorší volbou třeba na snídani nebo dopolední svačinu, můžete ho nahradit cereáliemi, ale ty nebudou mít méně energie, jen lépe zaženou hlad Kdy si ho dát: do 14 hodin a ne každý den Pohyb: energii ze závinu vydáte za 40 minut chůze rychlostí 4 kilometry za hodinu po rovině nebo během 19 minut na běžkách v lehkém terénu

64. Žloutkový věneček

Kus 50 g 580 kJ
Čím jídlo nahradit: můžete zkusit sušené ovoce nebo ořechy nebo třeba větší jablko, nejde-li o chuť na sladké, ale spíš o potřebu jen tak si něco dát Kdy si ho dát: jen hodně výjimečně Pohyb: abyste se nemuseli po věnečku trápit výčitkami, musíte krom běžného pohybu přidat třeba 15 minut rychlého skákání přes švihadlo nebo 22 minut sexu

70. Pařížský dort

Kus 100 g 1570 kJ
Čím jídlo nahradit: méně energeticky výživným zákuskem, jde-li třeba o rodinnou oslavu Kdy si ho dát: jde o jídlo, jaké si dopřejte tak jednou za čtvrt roku nejvýše Pohyb: stojí vám pařížský dort za hodinu a 19 minut pletí záhonku?
Rychleji, za 52 minut, ho spálíte díky sekání trávy ruční sekačkou.
Při chůzi rychlostí 6 kilometrů za hodinu v kopcovitém terénu se ho zbavíte už za 50 minut