Kolik má jídlo energie

5. Míchaná vejce na másle

3 vejce, 2 lžíce másla, cibulka 50 g, s rohlíkem 1840 kJ
Čím jídlo nahradit: míchaná vajíčka připravte bez tuku, místo bílého rohlíku si dejte celozrnný chléb Kdy si ho dát: takto vydatné jídlo se hodí nejspíše po ránu, samotné vařené vejce můžete přidat i do večerního salátu Pohyb: abyste se zbavili přijaté energie, museli byste chodit dvě hodiny po rovině rychlostí 4 kilometry za hodinu nebo hodinu sjíždět nenáročné kopce na lyžích

9. Tvarůžky s chlebem

Tvarůžky 100 g, chléb 70 g 1270 kJ
Čím jídlo nahradit: u tvarůžků s chlebem je větší energetickou náloží chleba, trochu ho uberte Kdy si ho dát: takovéhle jídlo se obvykle jí spíše navečer u piva, ale vzhledem k množství pečiva to není úplně vhodné, dejte si je raději nejpozději k odpolední svačině Pohyb: museli byste běžet 32 minut po rovině rychlostí 8 kilometrů za hodinu

13. Gulášová polévka

Polévka 250 ml 600 kJ
Čím jídlo nahradit: při hubnutí nevadí, ale není to zdravé jídlo, nejsou v něm žádné potřebné živiny Kdy si ho dát: třeba jako dopolední svačinu, ale pokud možno bez pečiva, protože dvě housky mají dalších 1000 kilojoulů Pohyb: polévku vyběháte už za 12 minut, pokud poběžíte rychlostí deset kilometrů za hodinu nebo až za hodinu a čtvrt, pokud půjdete hodně pomalu rychlostí dva kilometry za hodinu

17. Polévka kulajda

Polévka 330ml 790 kJ
Čím jídlo nahradit: tato polévka se smetanou, bramborami a houbami má poměrně vysoký glykemický index a je dost tučná, takže čistě zeleninová polévka může být lepší volbou Kdy si ho dát: třeba jako lehký oběd, k večeři už se moc nehodí Pohyb: 32 minut štípání dřeva ve volném tempu nebo úplně stejně dlouhé posilování bez zátěže, případně hodinu a 19 minut vaření

6. Chleba se sádlem

Chléb 70 g, sádlo 30 g, škvarky 30 g 2752 kJ
Čím jídlo nahradit: pokud si ho dáváte jako pochoutku, asi ho jen tak zaměnit nemůžete, jinak by se hodilo použít třeba žitný chléb a tvarohovou cibulovou pomazánku Kdy si ho dát: jen velmi výjimečně, třeba jednou za několik týdnů, rozhodně to není vhodná večeře Pohyb: přijatou energii vydáte tři čtvrtě hodinou squashe ve vysokém tempu nebo 55 minutami plaváním naznak v rekreačním tempu

10. Pribináček s rohlíkem

Pribináček 80 g, rohlík 1215 kJ
Čím jídlo nahradit: dejte si místo sladkého a příliš tučného výrobku raději jogurt, pečivo můžete úplně vynechat nebo si raději dopřejte trochu cereálií Kdy si ho dát: pribináček si dejte jen výjimečně, třeba k snídani Pohyb: energii z jídla, které tělu nepřinese skoro žádné živiny, vydáte 28 minutami chůze po horách nebo hodinou a 13 minutami disko tance

14. Slepičí polévka s nudlemi

Polévka 330 ml 630 kJ
Čím jídlo nahradit: nahrazovat nemusíte, můžete ji střídat se zeleninovou; podobně energie bude mít také malý zeleninový salát jen kápnutý olejem nebo bílý jogurt Kdy si ho dát: klidně jako dopolední svačinu anebo naopak jako lehkou večeři, pokud to nebudete přehánět s nudlemi Pohyb: na tuto polévku stačí už 16 minut rychlého aerobiku nebo 20 minut běhu na lyžích v lehkém terénu

18. Rajská s knedlíky

Omáčka, 150 g masa, 5 knedlíků 3950 kJ
Čím jídlo nahradit: uberte knedlíky, měli byste je nahradit celozrnnými těstovinami, zahuštěnou omáčku nahraďte pyré z rajčat Kdy si ho dát: těmto jídlům se raději vyhněte, malou porci s obměněnými surovinami si dejte k obědu Pohyb: abyste vydali přijatou energii, museli byste nepřetržitě 4 hodiny a 36 minut tapetovat nebo 4 hodiny a 19 minut chodit rychlostí 4 kilometry za hodinu

19. Hovězí guláš s knedlíky

Guláš 150 g, 5 knedlíků 2780 kJ
Čím jídlo nahradit: dejte si raději něco lehčího, nebo alespoň snězte poloviční porci Kdy si ho dát: takovouto porci jen výjimečně k obědu, pokud pak nehodláte po zbytek dne lenošit Pohyb: budete muset hodinu a 12 minut běžet rychlostí 8 kilometrů za hodinu po rovině nebo celých 9 hodin hrát karty, případně hodinu a 11 minut kácet stromy

20. Vepřo knedlo zelo

150 g masa, 5 knedlíků, 150 g zelí 3600 kJ
Čím jídlo nahradit: pokud si neumíte vepřové odepřít, udělejte si alespoň libovější kotlety, zelí nevadí, pokud není zahušťované moukou Kdy si ho dát: takovou kalorickou bombu si dovolte třeba jen na návštěvě u babičky Pohyb: energii z knedla zela vepřa vydáte, pokud budete hodinu a půl kopat kanály nebo když byste hodinu běželi rychlostí 12 kilometrů za hodinu v mírně zvlněném terénu

7. Chleba s uherákem

Chléb 70 g, uherák 40 g 1524 kJ
Čím jídlo nahradit: lepší volbou než salám je určitě šunka, také chleba můžete nahradit vhodnějším pečivem a dát si ho méně Kdy si ho dát: pokud si chleba se salámem neumíte odepřít, udělejte si ho třeba k dopolední svačině Pohyb: přijatou energii vydáte hodinou a 50 minutami pomalé jízdy na in-linech nebo hodinou a 35 minutami chůze v mírně zvlněném terénu rychlostí 4 kilometry v hodině

11. Rybí salát

Salát s majonézou 50 g, chleba 70 g 1295 kJ
Čím jídlo nahradit: rybí salát s majonézou zaměňte alespoň za jogurtový a i tak si ho nedávejte více než pět deka Kdy si ho dát: jen občas, jako dopolední svačinu, raději volte saláty zeleninové, ryby v jiné podobě Pohyb: přijatou energii vydáte 49 minutami sexu nebo 52 minutami štípání dříví, případně hodinou a 25 minutami chůze po rovině rychlostí 4 kilometry za hodinu

15. Hovězí vývar

Vývar 250 ml, játrové knedlíčky 60g 822 kJ
Čím jídlo nahradit: kuřecí vývar, bude o něco méně energeticky náročný, ale není to nutné Kdy si ho dát: dejte si takovou polévku jako samostatné jídlo, klidně i jako lehký oběd, nikoli jen jako předkrm před hlavním jídlem Pohyb: musíte hrát 40 minut golf a sami si tahat hole, případně můžete přesně 44 minut jít rychlostí 4 kilometry za hodinu v kopcovitém terénu

21. Vepřový řízek s bramborem

Řízek 150 g, brambory 200 g 3310 kJ
Čím jídlo nahradit: moc velké porce brambor alespoň z půlky nahraďte zeleninou, řízek zkuste jen přírodní nebo ho rovnou nahraďte kuřecím, také neobalovaným Kdy si ho dát: vepřový řízek s bramborem jezte jen výjimečně Pohyb: energii spálíte, pokud pojedete na kole hodinu dvacet rychlostí 21 kilometrů za hodinu nebo když budete tři hodiny a tři minuty luxovat

8. Makovka s mlékem

Jedna sladká makovka, mléko 250 ml 1115 kJ
Čím jídlo nahradit: pokud takhle snídáte, není to úplně špatně, jen si nedávejte sladké pečivo každý den, mléko je dobrým doplňkem Kdy si ho dát: makovka je vhodnou snídaní, případně dopolední svačinou, odpoledne se však sladkému pečivu raději vyhněte Pohyb: přijatou energii vydáte 2 hodinami a 55 minutami žehlení nebo 25 minutami plavání stylem prsa v rekreačním tempu

12. Dršťková polévka

polévka 250 ml 850 kJ
Čím jídlo nahradit: nejde úplně o kalorickou bombu, ale není to výživově moc přínosné jídlo, lepší je vývar z kvalitního masa a zeleniny Kdy si ho dát: jako dopolední svačinu, nebo - pokud k němu nebudete jíst pečivo - i jako lehkou večeři Pohyb: abyste se polévky zase zbavili, musíte hodinu a čtyřicet minut chodit po městě rychlostí dva kilometry za hodinu nebo téměř hodinu zametat podlahu

16. Zelná polévka

Polévka 330 ml 650 kJ
Čím jídlo nahradit: jakoukoli jinou zeleninovou polévkou, případně zeleninovým salátem, který nebudete zalévat dresinkem Kdy si ho dát: zelňačku si můžete dát k svačině nebo jako předkrm před večeří, případně jako druhou brzkou lehkou večeři Pohyb: stačí když 16 minut poběžíte po rovině rychlostí 8 kilometrů za hodinu, případně se můžete 33 minut věnovat józe

22. Kuřecí řízek s hranolky

Řízek 150 g, hranolky 150 g 2875 kJ
Čím jídlo nahradit: lepší volbou bude kuřecí řízek přírodní dušený na vodě a vařené brambory, případně alespoň z poloviny nahrazené čerstvou zeleninou Kdy si ho dát: zbytečně vydatné jídlo připravené z původně vhodných surovin, jezte jen výjimečně Pohyb: budete muset 3 hodiny a 50 minut chodit po obchodech, abyste ho spálili, nebo můžete hodinu a 19 minut rýt záhonek