Kolik má jídlo energie

3. Těstoviny se sýrovou omáčkou

Těstoviny 200 g, omáčka 200 ml 1800 kJ
Čím jídlo nahradit: nejvíce vadí tučná omáčka, těstoviny nerozvařte, jen posypte kvalitním strouhaným sýrem, volte ty celozrnné Kdy si ho dát: těstoviny si dejte k obědu, ne už k večeři Pohyb: abyste vydali tolik energie, musíte 4 hodiny a 25 minut šít nebo plést, jinou možností je jízda na kole rychlostí deset kilometrů za hodinu trvající hodinu a 35 minut

27. Rizoto s vepřovým masem

porce 300 g 3200 kJ
Čím jídlo nahradit: vepřové nahraďte kuřecím a z rýže vyberte alespoň druh natural, po kterém nedostanete hlad tak záhy, případně zmenšete porci na 200 gramů Kdy si ho dát: rizoto může být dobrou volbou k obědu, ale jen podstatně menší porce Pohyb: musíte třeba 52 minut hrát squash. Lékařka vydá tolik energie až po téměř pěti hodinách práce, pokud tedy nejde o extrémně náročné obory, jako je chirurgie

31. Krupicová kaše

Porce 300 g 2220 kJ
Čím jídlo nahradit: tohle typicky dětské jídlo by bylo nejlepší nechat skutečně jen dětem, tělu krom energie mnoho nedodá, když máte chuť na sladké, dejte si spíše sladký jogurt Kdy si ho dát: jen výjimečně, třeba k snídani, nikdy jako večeři Pohyb: abyste se zbavili energie z krupicové kaše, budete muset tři a čtvrt hodiny mýt nádobí nebo hodinu a 23 minut jít rychlostí šest kilometrů za hodinu po rovině

35. Pečené kuře s bramborem

Kuře 200 g, brambory 200g 1780 kJ
Čím jídlo nahradit: nedoplňujte kuře slaninou a odpusťte si kůži, díky tomu se energetická hodnota jídla dost sníží; půlku brambor nahraďte čerstvou zeleninou Kdy si ho dát: kuře s bramborem nebo zeleninou je dobrý oběd Pohyb: museli byste dvě hodiny zametat podlahu nebo hodinu a 32 minut tlačit motorovou sekačku na trávu či chodit v mírně zvlněném terénu hodinu a padesát minut

41. Lečo s vejci a klobásou

Porce 200g 1840 kJ
Čím jídlo nahradit: uberte uzeninu, dávejte si pozor, abyste ji zase nezvýšili přílohou Kdy si ho dát: lečo bez uzeniny a přílohy je vhodnou volbou i pro večeři, s přílohou jen v poledne Pohyb: chcete-li se přijaté energie zbavit, nezbude vám než tři hodiny a pět minut řídit auto; případně můžete čtyři hodiny a 35 minut žehlit

47. Houbový kuba

Porce 300 g 2710 kJ
Čím jídlo nahradit: je to specifické jídlo, těžko se nahrazuje, lepší je zvolit poloviční porci Kdy si ho dát: na Vánoce, ale ne jako předkrm nebo mezi jídly Pohyb: budete muset třeba dvě hodiny a 25 minut umývat okna; pokud vám více sedí sport, můžete hodinu a pět minut běžet rychlostí osm kilometrů za hodinu v kopcovitém terénu

24. Šunková pizza

Pizza 450 g 4960 kJ (může to být i více, záleží na náplni)
Čím jídlo nahradit: pizza je jedním z nejhorších jídel, pokud jde o hubnutí; pokud si ji neumíte odepřít, dejte si jen čtvrtku, volte druhy s tenkým těstem a minimální oblohou, hodně přidávají sýry a uzeniny Kdy si ho dát: jen výjimečně, rozhodně v první polovině dne Pohyb: energii z pizzy vydáte 2 hodinami a 25 minutami jízdy na snowboardu nebo třemi hodinami a 18 minutami posilování

28. Svíčková s knedlíky

Maso s omáčkou 210 g, 5 knedlíků 3440 kJ
Čím jídlo nahradit: maso můžete zaměnit za krůtí, vyhněte se jeho špikování slaninou, knedlíky si dejte jen dva Kdy si ho dát: velkou porci raději nikdy, poloviční třeba na slavnostním rodinném obědě Pohyb: abyste spálili porci svíčkové, budete muset hodinu a půl cvičit aerobik v rychlém tempu nebo hodinu a 52 minut házet písek lopatou

32. Smažený květák, brambory

Květák 200 g, brambory 200 g 2750 kJ
Čím jídlo nahradit: není nutné si ke květáku dávat brambory, lepší je květák připravený jako mozeček Kdy si ho dát: smažený květák se občas hodí jako oběd, ale porce musí být spíše menší, obecně je lepší se smaženým jídlům vyhnout Pohyb: tolik energie vydá zdravotní sestra až po dvou hodinách a 55 minutách práce nebo můžete běžet volným tempem v lehkém terénu na běžkách hodinu a 25 minut

36. Francouzské brambory

Porce 300 g 2800 kJ
Čím jídlo nahradit: nepoužívejte při přípravě smetanu, vejce zřeďte mlékem, uzené vepřové nahraďte kuřecí šunkou Kdy si ho dát: poloviční porci k obědu, ale pokud možno volte zdravější výchozí suroviny Pohyb: energii z tohoto pokrmu spálíte, pokud poběžíte hodinu a devět minut v mírně zvlněném terénu rychlostí osm kilometrů za hodinu nebo můžete hodinu a 34 minut sjíždět lehké svahy na lyžích

42. Klasický bramborák

Jeden malý bramborák 90 g 1870 kJ
Čím jídlo nahradit: upečte bramboráky nasucho v troubě, nejezte jich moc, jsou plné škrobů Kdy si ho dát: jen výjimečně, nikdy jako rychlé občerstvení Pohyb: přijatou energii vydáte, pokud budete hodinu a pět minut rázovat rychlostí šest kilometrů za hodinu po zvlněném terénu, případně 57 minut kosit trávu

48. Smažené žampiony

Porce 150 g 2030 kJ Čím jídlo nahradit: zvolte jinou úpravu, třeba jen podušené Kdy si ho dát: smažené žampiony si můžete občas dát, ale dejte si jich jen několik jako doplněk salátu Pohyb: nechcete-li přibrat, můžete čtyři hodiny a dvě minuty chodit pomalu - rychlostí dva kilometry za hodinu - po městě nebo můžete hodinu a dvacet čtyři minuty hrát rekreačně badminton

37. Vepřové kung-pao s nudlemi

Směs masa 220 g, smažené nudle 6230 kJ
Čím jídlo nahradit: i kuřecí kung-pao je lepší, ale pořád příliš energeticky vydatné; pokud je to vaše oblíbené, dejte si alespoň rýži a snězte menší porci Kdy si ho dát: tomuto jídlu se rozhodně raději důsledně vyhýbejte Pohyb: toto jídlo tělo spálí téměř po 14 hodinách stání v klidu; jinak budete potřebovat chodit pět hodin a 35 minut rychlostí čtyř kilometrů za hodinu v kopcovitém terénu

43. Sekaná s bramborovou kaší

Sekaná 200 g, kaše 200 g 2820 kJ
Čím jídlo nahradit: místo sekané raději libové maso, kaše nevadí Kdy si ho dát: dejte si jen poloviční plátek se zeleninou výjimečně k obědu Pohyb: tancujte hodinu a dvacet sedm minut v rytmu rychlých lidových tanců, protože leštit podlahu byste museli dokonce dvě a půl hodiny

49. Kousek bábovky

Porce 50 g 810 kJ
Čím jídlo nahradit: k snídani si místo bábovky můžete dát cereálie, přes den ke kávě raději malinký kousek kvalitní tmavé čokolády Kdy si ho dát: jeden plátek bábovky občas můžete posnídat, ale přes den už se jí vyhněte Pohyb: bábovku spálíte za 23 minut chůze na běžkách po těžkém sněhu nebo když budete půl hodiny ve volném tempu bruslit po ledě

38. Drůbeží játra s rýží

Játra 150 g, rýže 200 g 1635 kJ
Čím jídlo nahradit: mohli byste ubrat na velikosti porce, rýži určitě volte naturální, má sice stejně kilojoulů, ale na hlad platí více Kdy si ho dát: je to dobrý oběd, pokud celkovou hodnotu jídla snížíte pod 1500 kJ Pohyb: stačí, když budete chodit rychlostí čtyř kilometrů za hodinu a půl v kopcovitém terénu, případně můžete hodinu drhnout podlahu

44. Uzené se špenátem

Maso 100 g, špenát 100 g, pět bramborových knedlíků 3150 kJ
Čím jídlo nahradit: uzené zbavte kůže. Špenát je v pořádku, pokud v něm není smetana, knedlíků by vám mělo stačit méně Kdy si ho dát: poloviční porci si občas můžete dopřát k obědu Pohyb: energetickou nálož vydáte, pokud budete hodinu a pět minut plavat rekreačním tempem styl motýlek

50. Zákusek laskonka

Jeden kus 30 g 370 kJ
Čím jídlo nahradit: lepší sladkostí je kousek kvalitní čokolády Kdy si ho dát: jako předem plánovaný zákusek, nejpozději do 14 hodin, určitě ne před spaním a ne každý den Pohyb: na malou laskonku stačí dvacet minut luxování, půl hodina nakupování, deset minut intenzivního skákání přes švihadlo

25. Vinná klobása s brambor. kaší

Klobása 200 g, kaše 200 g 2380 kJ
Čím jídlo nahradit: vadí zejména tuk v klobáse, kaše je docela v pořádku, zmenšete klobásu na polovinu, jinak se toto specifické jídlo dá nahradit jen těžko, ale rozhodně se vyhněte obalování Kdy si ho dát: občas malá porce takového jídla k obědu nevadí Pohyb: budete muset 50 minut hrát rekreačním tempem tenis nebo hodinu a 35 minut klepat koberce

29. Koprovka, vejce, brambory

Menší porce 2100 kJ
Čím jídlo nahradit: energetickou hodnotu snížíte, zejména pokud uberete brambor, naopak přidáním smetany se snadno dostanete přes 3000 kilojoulů Kdy si ho dát: pokud porci trochu zmenšíte o část brambor, pak jako oběd, výjimečně i k večeři Pohyb: koprovku spálíte díky hodině a devíti minutám rychlé jízdy na in-line bruslích nebo hodinou a 40 minutami leštění nábytku

33. Smažený kapr, brambor. salát

Kapr 150 g, salát 400 g s majonézou 4910 kJ
Čím jídlo nahradit: především snižte množství salátu, 100 gramů má 790 kJ, zdravější jsou samotné brambory a kapr třeba jen pečený Kdy si ho dát: jednou v roce na Vánoce jídlo nevadí, ale i tak uberte na množství Pohyb: Spálíte až poté, co pojedete na kole čtyři hodiny a dvacet minut rychlostí 10 kilometrů za hodinu. Nebo můžete tři hodiny a 18 minut volným tempem štípat dříví

39. Španělský ptáček

Ptáček 220 g, rýže 150 g 2450kJ
Čím jídlo nahradit: hovězí se obejde bez vydatné náplně v podobě uzeniny a omáčky zahuštěné jíškou, proto je lepší plátek upravený přírodně, rýži nerozvařte Kdy si ho dát: pokud se budete držet hesla jez jen půlku, můžete si ho dát k obědu Pohyb: ptáčka s přílohou spálíte za tři a čtvrt hodiny hraní kulečníku nebo během hodiny a čtvrt, po kterou budete kosit obilí

45. Slepice na paprice

Maso 150 g, pět knedlíků 3015 kJ
Čím jídlo nahradit: lepší je kuře, omáčku nezahušťujte moukou, knedlíky ubrat můžete Kdy si ho dát: snad jen na návštěvě u babičky Pohyb: abyste spálili energii ze slepice na paprice, museli byste dvě hodiny a 56 minut řídit lokomotivu, čtyři hodiny a dvě minuty jet na kole rychlostí osm kilometrů za hodinu

51. Zákusek indiánek

Kus 40 g 700 kJ
Čím jídlo nahradit: to je dost vydatný zákusek na to, abyste si ho dali jen tak ke kávě, proto si vyberte raději něco méně tučného Kdy si ho dát: výjimečně, za odměnu, pokud si ho neumíte odepřít Pohyb: kvůli indiánku už byste museli přes švihadlo skákat 19 minut, nebo dokonce hodinu a tři čtvrtě šít nebo plést; umýváním oken byste ho spálili už po 38 minutách

26. Ovocné knedlíky

Knedlíky 150 g, tvaroh 4 lžíce, 2 lžíce másla, 2 lžíce cukru 3036 kJ
Čím jídlo nahradit: můžete knedlíky polít lehce oslazeným jogurtem a obejít se bez másla a cukru Kdy si ho dát: dejte si jen poloviční porci výjimečně jako oběd a nejezte ten den už nic sladkého Pohyb: energii ovocných knedlíků spálíte až po 7 hodinách a 17 minutách kancelářské práce nebo přece jen o hodně rychleji, pokud budete hodinu a pět minut plavat rekreačním tempem styl prsa

30. Smažené rybí filé s kaší

Filé 150 g, bramborová kaše 200 g 2400 kJ
Čím jídlo nahradit: daleko lepší bude filé v přírodní podobě, jen dušené na kmíně a troše másla, které bude mít nejvýše kolem 600 kJ, kaše tolik nevadí, když její porci zmenšíte, můžete přidat zeleninu Kdy si ho dát: jako oběd, přírodní filé se zeleninou i jako večeři Pohyb: takto přijatou energii spálíte, pokud budete čtyři hodiny řídit auto; nebo můžete 5 hodin a 43 minut plést nebo šít

34. Knedlíky s vajíčkem

Tři knedlíky, dvě vejce, dvě lžíce másla 2030 kJ
Čím jídlo nahradit: udělejte si raději samotná míchaná vejce s celozrnným chlebem, uberte tuk Kdy si ho dát: takový pokrm si odpusťte, rozhodně to není vhodná večeře, byť docela častá, protože lidé tak zužitkovávají zbytky Pohyb: abyste po knedlících nepřibrali, musíte se jednu hodinu a 43 minut věnovat společenským tancům nebo musíte hodinu a 48 minut mýt okna

40. Plněná paprika s rýží

Velikost porce 220 g 1750 kJ
Čím jídlo nahradit: v této podobě ho nahrazovat nemusíte, ale už si k tomuto jídlu nedávejte knedlíky, jak to lidé běžně dělají, například tři houskové knedlíky mají 930 kilojoulů Kdy si ho dát: nejezte celou porci, pak si ho můžete dát k obědu, výjimečně i k večeři Pohyb: lusk s náplní spálíte, pokud budete dvě hodiny a dvacet minut nakupovat nebo když budete 46 minut skákat přes švihadlo

46. Pečená kachna se zelím

Kachna 150 g, zelí 100 g, čtyři bramborové knedlíky 3297 kJ
Čím jídlo nahradit: kachnu zbavte kůže, případně si místo ní dejte kuře; knedlíky mít nemusíte, stačí zelí, jinému alespoň brambory Kdy si ho dát: raději si něco podobného nedávejte vůbec Pohyb: jídlo spálíte za hodinu a dvacet čtyři minut jízdy na motorce, nebo můžete tři hodiny a 52 minut zametat podlahu

52. Nanuk Eskymo

Balení 50 ml 440 kJ
Čím jídlo nahradit: malé nanuky při hubnutí tolik nevadí, přičemž vodové zmrzliny nemusí být lepší -není v nich tuk, ale mnoho cukru a velmi brzy po nich hodně vyhládne Kdy si ho dát: nejpozději do 2 hodin jako svačinu, nikoli denně Pohyb: energii z eskyma spálíte po 45 minutích vaření, ale nesmíte ochutnávat. Stačí na něj i čtvrt hodiny rychlé jízdy na in-line bruslích