Nordic walking

Nordic walking - dokonalá rekreace pro všechny generace  

nordicNordic walking je novou sportovní aktivitou, která vznikla ve dvacátých letech 20. století ve Finsku. Díky svým blahodárným účinkům se tento sport rozšířil po celém světě. Lze jej provádět po celý rok a má výborný účinek na svaly, záda a srdce.

Jaký je rozdíl mezi Nordic walking s hůlkami a běžnou chůzí s obyčejnými hůlkami?

Nejdůležitější rozdíl spočívá ve speciálně navržených hůlkách a jejich účincích. Jsou vyrobeny z materiálů, které zmírňují hrubší vibrace, které vznikají při kontaktu se zemí. S běžnými hůlkami se všechny vibrace přenášejí přímo na tělo.

Neposílíte pouze dolní část Vašeho těla, ale také horní

Hůlky pro Nordic walking jsou vybaveny speciálně navrženými smyčkami pro ruce, které při cvičení umožňují aktivní účast horní části těla. Hůlky byste neměli držet celou dobu pevně, sevření můžeme uvolnit a přitom hůlky neztratíme. Tento systém umožňuje rukám a ramenním svalům, aby se střídavě napínaly a uvolňovaly, když odpovídajícím způsobem rozevíráme a svíráme své ruce. Tímto způsobem v našem těle lépe cirkuluje krev, a to především v trupu, ramenou, krku a dokonce až v hlavě.

Jednoduché cvičení s mnoha výhodami:

  • zrychluje srdeční činnost a činnost žil,
  • zvyšuje srdeční tep (při běžné nepřerušované chůzi srdce bije přibližně 130 úderů za hodinu, při Nordic walking se zvyšuje cca o 5-17 úderů),
  • reguluje krevní tlak a krevní cholesterol,
  • zvyšuje vstřebávání kyslíku,
  • zrychluje trávení tuků,
  • ve srovnání s běžnou chůzí používání hůlek podstatně zvyšuje spalování kalorií,
  • snižuje zátěž na kolenou,
  • snižuje zátěž na dalších kloubech,
  • použití hůlek snižuje riziko úrazu na kluzkých a nerovných površích a
  • má velice kladný vliv na Vaše záda.

Při aktivním pohybu rukou během Nordic walking předcházíme ztuhlosti ramen, krku a zad. Páteř a celá horní část těla je ohebnější. Posilujeme tak ramena, břicho, hruď a zádové svaly.


To vše napomáhá páteři, aby byla stabilnější, aby se tělo drželo ve správné pozici a také dochází ke zmírnění bolestí zad.

Minimální nároky na vybavení

Pro Nordic walking potřebujete pouze vhodnou obuv, oblečení a hůlky.
Trpíte-li bolestmi zad, vyzkoušejte při cvičení sportovní pás KOSMODISK ACTIVE.
Tento pás poskytuje správnou podporu pro Vaši páteř a udržuje Vás v teple.

Naučte se chodit tak, aby Vaše pohyby byly koordinované.

Přizpůsobte rychlost chůze Vašim možnostem a nezapomínejte na rozcvičku. Kontrolujte rytmus pohybů Vašich rukou a nohou, paže a nohy se střídavě kývají dopředu a dozadu. Hůlky by se měly paralelně pohybovat těsně u těla – dopředu a dozadu. Když zarazíte hůlku do země, držte ji pevně, při pohybu rukou dopředu ruku otevřete. Krok začíná, když se Vaše pata dotkne země a končí, když se bříška prstů na Vaší noze odstrčí od země. Tělo je ve vzpřímené poloze a nepatrně nahnuté dopředu.


Vyzkoušejte tuto činnost a nebudete litovat! Díky Nordic walking budete zdravější a budete se cítit lépe.