Rady ...

Změňte svůj přístup

Chcete-li zhubnout a ideální váhu si udržet, měli byste si stanovit reálné cíle, zařadit do svého životního stylu pravidelnou pohybovou aktivitu. Nadváha a obezita však vznikají  především z nesprávných stravovacích zvyklostí. Nabízíme Vám několik rad, jak svůj jídelníček upravit.

Devatero Diet+

1. Dodržujte jídelní biorytmus

Jezte v předem stanoveném čase, nejlépe 4 – 6x denně v rozmezí 3 – 4 hodin – rovnoměrně tak rozložíte příjem energie. Zamezíte tak výkyvům hladiny cukru v těle.

2. Sjednoťte místo

Snažte se jíst na stejném místě (nikoliv jednou u stolu, podruhé u televize a potřetí v posteli).

3. Hezky se k jídlu posaďte

Vyvarujte se jedení ve stoje (tímto způsobem stravování si zaděláváte na trávicí potíže a zkonzumujete daleko více jídla než v sedě).

4. Soustřeďte se na to

Nejezte, pokud se zabýváte jinou činností (např. když sledujete televizi, píšete na počítači apod. – jednak si jídlo dostatečně nevychutnáte a navíc při jiné činnosti nemáte přehled, kolik čeho sníte).

5. Dejte si na čas

Jezte pomalu a stravu vždy dobře rozžvýkejte.

6. Nezajídejte smutek

Při strachu, nudě, depresi, smutku a jiných emocích nahraďte jídlo raději jinou činností (zatancujte si, zacvičte, jděte na procházku apod.).

7. Napište si seznam

Při nákupech jídla se držte předem napsaného seznamu – je známo, že když nakupujeme jen tak „z hlavy“, nakupujeme především věci podle chuti a nikoliv podle potřeby.

8. Do obchodu jen, jste-li sytí

Nikdy nenakupujte, pokud jste hladoví – snadno tak podlehnete každému lákavému svodu. Lépe se odolává, když jsme najezení.

9. Promyslete si, co budete jíst

Naučte se jídlo plánovat. Den předem si promyslete, co budete zítra v průběhu celého dne jíst. Výrobky DIET+ Vám budou skvělým pomocníkem. Předejdete složitému vyvařování a jednoduše ráno vytáhnete hotové jídlo a je to!

Drastické diety vám od vánočních kil nepomohou

Jídlo, dieta hubnutí - ilustrační foto
Jídlo, dieta hubnutí - ilustrační foto (Autor: Profimedia.cz)

28. prosince 2006  19:00
Vánoce tradičně znamenají pro řadu lidí přibývání na váze. Proti "svátečním" kilogramům však nepomohou tvrdá předsevzetí ani drastické diety. Je třeba najít motivaci a vrátit se ke zdravému životnímu stylu. Popřípadě s ním začít.

Podle specialistů se mnohdy stačí nad svou figurou jen trochu zamyslet.

"Je zbytečné si dávat předsevzetí, že se od ledna netknu toho nebo onoho. To je černobílé myšlení. Dobré je spíše se odměňovat," říká psycholožka Iva Málková ze sdružení Stop obezitě.

Vyplatí se prý, když si člověk místo jídla koupí něco hezkého na sebe. "Odměny by ovšem měly mít bezprostřední efekt. Musí být také alespoň tak příjemné, jako jídlo," míní Málková.

Nemá tak prý cenu obdarovávat své blízké o pár čísel menšími svršky. "Cíl je pak velmi vzdálený a mnohdy nedosažitelný."

Důležité je také nepodlehnout náporu lednové mediální "masáže", která na kilogramy způsobené cukrovím, řízky a saláty prosazuje reklamní diety, koktejly a čaje.

"Člověk by pod vlivem emocí neměl podléhat takovým nabídkám. Pokud si nějaká předsevzetí dává, pak by to nemělo být o zhubnutí, ale spíše o přehodnocení jídelníčku. Má to trvalejší efekt," vysvětluje Iva Málková.

Daleko účinnější než dieta je celková změna životního stylu. "Jednorázové diety obvykle k úspěchu nevedou. Dobré je jíst, co člověku chutná. Žádné jídlo v omezené míře není špatné. Týdenní rozepsané diety jsou provizorium. Lidé se nejvíc těší na to, až toho zase nechají," domnívá se.

Ani ti, co pod stromeček dostali kurz hubnutí, nemají vyhráno. "Kurz je dobrý po určité přípravě. Pro cestovní kanceláře je to ale často módní záležitost. Chtějí jen získat klientelu. Napáchat se pak mohou značné škody," varuje odbornice.


Toto jsem okopírovala na dietách,ale plně s tým souhlasím
                                                                                 
                                                                                                           fojty



krok 1. Dejte sbohem dietám

Zapomeňte na všechny diety! Pouhým hladověním nedosáhnete dlouhodobého výsledku. Jestliže chcete, aby výsledek byl delší, než jeden týden, tak změňte váš životní styl. Nic nejde hladce. Žádná dieta, která slibuje rychlé výsledky není zdravá.

krok 2. Jezte zdravě

Nebudete zbytečně trpět hladem,pouze si upravíte stravovací návyky. Budete mít spoustu energie a ještě pomůžete svému zdraví. Vypadat štíhle, ale nebýt zdráv mnohdy vypadá hůř než být plnější, ale za to vyzařovat zdraví.

krok 3. Zahoďte váhu

Nekontrolujte svou hmotnost každý den. Jedno nebo dvě kila navíc nemusí znamenat, že máte všude tuk. Váha vám neřekne nic, pouze číslo. Hmotnost člověka není vždy stejná. Čím častěji se vážíte, tím větší stres máte ze svých kil a výsledek hubnutí je pak pomalý nebo opačný.

Dívejte se na své tělo i duši jako na celek. Jak vypadáte? Jak se cítíte? Záleží pouze na vašich pocitech, jak se cítíte.

krok 4. Přestat se bát o vaši váhu

Čím častěji se vážíte, tím větší stres máte ze svých kil a výsledek hubnutí je pak pomalý nebo opačný.

Dívejte se na své tělo i duši jako na celek. Jak vypadáte? Jak se cítíte? Záleží pouze na vašich pocitech.

Nikdo kromě vás neví, kolik vážíte a i kdyby vám číslo hmotnosti připadalo vysoké, nenosíte ho vylepené na čele. Proč se stresovat. Je prokázáno, že lidé v kontaktu vnímají, co druzí vyzařují a né kolik váží.

krok 5. Podívejte se na sebe do zrcadla

Nejlépe uděláte, když se na sebe podíváte ráno před snídaní.

Važte si vašeho těla, dívejte se na své boky, pas a stehna. Naučte se své tělo mít rád.

krok 6. Dívejte se daleko před sebe

Nebojte se, jak budete vypadat příští týden nebo další měsíc. Dejte si takový termín, v kterém chcete něco pro sebe udělat, který dokážete splnit (třeba 6 měsíců). Rychlý úbytek váhy vašemu zdraví škodí a vy budete zbytečně ve stresu, že jste se zase zklamala.

krok 7. Pište si deník

Zapisujte si po dobu jednoho týdne deník o vaší stravě. Pište do něho všechnu vaši stravu a čas. Po týdnu se podívejte, jak jste se stravovala. Deník vám pomůže odhalit vaše úskalí. Zjistíte, kdy jste se dopustila zbytečného hříchu nebo kdy můžete nezdravé jídlo nahradit zdravým.

krok 8. Vytvoře si zdravý jídelníček

-jezte pravidelně. Raději víckrát, ale po menších porcích

-minimálně 5 porcí ovoce nebo zeleniny za den.

-minimálně 3 porce mléčných potravin (mléko, jogurt)s nízkým obsahem tuku za den.

-celozrné pečivo má přednost před bílým

-nejezte více než 4 vejce týdně

-salámy a uzeniny vyřaďte z jídelníčku

-dejte přednost bílému masu a rybám před červeným masem

krok 9. Podívejte se do své lednice

Vyřaďte z lednice všechno nezdravé jídlo na nahraďte ho zdravým. Sami se budete divit, kolik špatných potravin doma skladujete.

krok 10.Vyhrejte si s jídlem

Myslíte si, že vás zelenina a ovoce brzo omrzí? Naučte se připravovat stravu pestřejší.

Nejezte každý den pouze pomeranče, udělejte si z nich džus

Zkoušejte různé saláty v kombinaci s masem, rýží nebo těstovinou

Nebojte se používat koření

Připravte si zeleninovou polévku

krok 11. Maso bez tuku

Naučte se odstraňovat s masa kůži a přebytečný tuk. Taková malá služba vám ušetří spoustu kalorií.

krok 12. Lehké jídlo není hlad

Ovoce s obilninou a jogurtem vás zasytí na delší dobu než hamburger.

krok 13. Rychlé občerstvení

Odnaučte se zlozvyku stravovat se venku nebo dokonce ve stoje.

krok 14. Netrapte se hladem

Jezte pravidelně a netrapte se hladem!

krok 15. Cvičení se nevyhnete

Žádné kila nepůjdou dolů bez námahy. Naučte se věnovat denně alespoň 20 minut nějakému sportu či cvičení. Jestliže máte k cvičení odpor, začněte cvičit s kamarádkou. Radost z pohybu brzy pocítíte.

krok 16. Zkuste tyto pravidla dodržovat 3 měsíce

Za tuto dobu půjde dolů 6-12 kilo. Toto je také dostatečně dlouhá doba, kdy zjistíte, že jste na svůj nový zdravotní styl tak zvyklá, že ho nebude chtít opouštět.