Homepage

REDUKČNÍ JÍDELNÍČEK

redukční_jídelníček na týden.doc, (101.5kB)

                                   DOPORUČENÍ

 

Následující jídelníček je sestaven tak, aby obsahoval optimální množství živin a splňoval tak

výživové potřeby většiny lidí. Jídelníček slouží pouze jako inspirace a rozhodně nemusíte jíst přesně to, co je v něm uvedeno. Můžete uvedené recepty zkusit pro celou rodinu, pouze množství vynásobíte počtem strávníků. Podle potřeby volně zaměňujte obědy a večeře (podle toho, kdy máte čas vařit). V jídelníčku nejsou uvedeny svačiny, těmi se můžete inspirovat zde. Pokud si dopřejete zdravou svačinu mezi jídly, zasytí Vás a nezpomalí se Váš metabolismus.

 

Jaké svačiny si můžete dopřát?

 

Nízkotučný jogurt.

Syrová nebo i vařená zelenina.

Nízkotučné celozrnné krekry, navrch můžete dát třeba rajče nebo nízkotučný

sýr.

Sušené ovoce v rozumném množství.

Malý sendvič (s nízkotučnou náplní).

Ovocné dezerty s piškoty a nízkotučným jogurtem.

Popcorn bez cukru.

Žvýkačky bez cukru.

Kukuřičný klas (bez másla).

Čerstvé ovoce.

Celozrnné sušenky.

1 plátek celozrnného chleba s nízkotučnou pomazánkou.

 

Zdravé jídlo může být jakékoli, jen ne nudné.  Jídelníček obsahuje přibližně 5000 kJ (1200 kcal) na den včetně svačin. Vybírejte si jídla, která Vám chutnají, a vybírejte si snídaně, obědy a večeře, které máte rádi. Pokud se více pohybujete, můžete jíst o trochu více pečiva, obilovin, ovoce a zeleniny. K jídlu si můžete dát trochu více masa, kuře nebo rybu – ale stále musí převažovat zelenina a složené sacharidy. Jídelníček je vhodný i pro diabetiky bez rozlišení typu sacharidové diety.

Velice důležitý je také pitný režim 2-3 litry tekutin denně ve formě různých druhů čajů, minerálních a stolních vod. Občas můžete zařadit ochucené minerálky nebo 100 % džusy ředěné vodou.