Hubnutí břicha

Diety a hubnutí na Topžena.cz

Hubnutí břicha:
K pěknému břichu lze přijít levně

Hubnutí, jak zhubnout: K pěknému břichu lze přijít levně

Američané mají zřejmě největší počet obézních lidí na světě, jsou však známi také svou posedlostí po perfektním tělu. Dále věří, že znakem štíhlostí je pěkné břicho a že štíhlý člověk je automaticky krásný člověk, protože pro Američany je štíhlost nade vše.

Z cvičebního nářadí, které se vejde do skříně nebo pod postel a z něhož lze přitom složit malé domácí fitness, vedou proto na celé čáře takzvané abdomenizéry. Abdomen je anglický název pro břicho, což je právě oblast, kterou mají formovat.

Tento fenomén zaujal pracovníky výzkumného týmu biomechanické laboratoře Státní univerzity v San Diegu a tyto přístroje podrobili testu. K tomu si vybrali také třicet zdravých mužů a žen ve věku od 20 do 45 let a připojili je k elektromyografu, aby měřil elektrickou aktivitu svalů během jejich práce. Tedy množství energie, která se v nich vytváří.

Prováděno bylo na třináct typů cvičení pro zpevnění břišních svalů – některá s posilovacími stroji, většina však bez nich. Základním měřítkem, od kterého se pak testy odvíjely, byly klasické sedy-lehy.

Největší efekt, jak se ukázalo, má pro posilování břišních svalů obyčejné cvičení, které evokuje při poloze na zádech jízdu na kole. Svaly tímto způsobem pracují dokonce o 250 procent více než při sedu-lehu.

Jako druhé v pořadí se osvědčilo cvičení, při němž lokty spočívají na vyvýšené podložce, chodidla jsou nad zemí a kolena se přitahují k hrudníku. V tomto případě byla intenzita vyšší o 212 procent.

Na třetím místě bylo cvičení s velkým míčem, kde byl však efekt větší jen o 39 procent ve srovnání s sedy-lehy.

Co se týká cvičebních strojů, měly jen o málo lepší výsledky než cvičení bez nich, nebo naopak dopadly ještě hůře. Tak například Ab Roller - kovový rám, jenž má zaručit správnou polohu těla při sedu-lehu – byl jen o pět procent úspěšnější než stejné cvičení bez něho.

Nejhůře dopadl Ab Rocker (ohebná židle), s nímž lze posilovat břicho v sedě. Jeho efekt byl jen 21procentní ve srovnání se sedy-lehy. Ačkoliv výrobce hájil tyto čísla tvrzením, že Ab Rocker snižuje riziko poranění, připustil, že ani klasické cvičení bez nářadí není nebezpečné, pokud se dělá správně.

Dobře procvičené svaly nevypadají jen pěkně, ale jsou velmi důležitou oporou páteře. Nicméně všechna zmiňovaná cvičení – ať pracují s jakýmkoliv efektem – nedokáží odstranit vrstvu tuku, která na břiše leží. Toho lze dosáhnout jen vhodnou stravou a aerobním cvičením, při němž dochází ke spalování kalorií.

Navíc při pravidelném posilování svalů bez ztráty nadbytečného tuku se může zdát, že břicho naopak roste.

Závěrem lze celé šetření uzavřít asi takto: pevné břišní svaly lze mít i bez drahých přístrojů. Pokud však budou motivací, nelze proti nim nic namítat. Důležité je, aby je člověk používal ke cvičení a nestály někde v koutě jako věšák na oblečení.

autor: Pavel Novák

www.topzena.cz časopis pro moderní ženy a dámy, i muže a pány
Rubrika:  Diety a hubnutí
Jak zhubnout a být štíhlá, recepty na hubnutí ...