Zdraví

Více potěšení během pohlavního styku – pro ni i pro něj

kegel

Věděli jste o cvičení, která vám pomohou zvýšit potěšení z pohlavního styku? Jestliže budete pravidelně cvičit, zaznamenáte výsledky tréninku již za několik týdnů. Odplatou za vaši vytrvalost bude mnoho kladných účinků. Zvýšená rozkoš během sexuálního styku a intenzivnější orgasmus bude mít velký a kladný dopad na vaše sebevědomí a zlepší kvalitu vašeho života.

Intenzivnější orgasmus za pomoci cviků Kegel

V roce 1948 přišel gynekolog dr. Arnold Kegel na to, že silnější pánevní dno pomáhá pacientkám, které mají problémy s únikem moči po porodu. Vymyslel jednoduchou sérii cvičení skládajících se ze stahování a uvolňování svalů pánevního dna. Pacientky, které vykonávali tato takzvaná cvičení Kegel, byly překvapeny zjištěním, že vedlejším účinkem těchto cvičení je intenzivnější orgasmus.

Cviky Kegel pro muže

Cviky Kegel pomáhají mužům s nepříjemnými problémy jako například s předčasnou ejakulací. Svaly pánevního dna podpírají močový měchýř a střevo, v ženském těle také podpírají vagínu a dělohu. Po porodu, operaci, nadváze či stárnutí tyto svaly slábnou. Když toto nastane, nemohou již vykonávat svou funkci a poloha orgánů ve vašem těle se mění. Výsledkem toho může být:

  • Inkontinence (nekontrolovatelné močení – např. při kýchání, smíchu či kašli),
  • hemeroidy,
  • bolest v zádech,
  • nekontrolovatelné vyprazdňování,
  • snížený požitek ze pohlavního styku,
  • neschopnost dosáhnout orgasmu,
  • předčasná ejakulace.

Kladné účinky cviků Kegel u žen a mužů

U 50 až 80 procent lidí, kteří důkladně vykonávají tato cvičení, se zlepšily potíže spojené s ochablými svaly v pánevním dnu. Pravidelným denním stahováním a uvolňováním těchto svalů získají podstatně na síle a zlepšení lze pozorovat již po čtyřech týdnech cvičení. Významné zlepšení lze pozorovat až za 3 měsíce cvičení.

Kladné účinky u žen:

  • pevnější svaly pánevního dna,
  • zlepšení potíží s inkontinencí,
  • větší požitek z pohlavního styku,
  • schopnost dosáhnout orgasmu,
  • zvýšená intenzita orgasmu.

Kladné účinky u mužů:

  • zlepšení potíží s předčasnou ejakulací,
  • orgasmus bez ejakulace,
  • zvýšená intenzita orgasmu,
  • silnější svaly, které podporují varlata (díky nim budou mít varlata větší svalovou oporu).

Jak pocítit svaly pánevního dna?

Nejsnadnější způsob, jak pocítit svaly pánevního dna, je na chvíli zadržet proud moči při močení. Při této činnosti dbejte na to, že břicho, stehna a pánevní svaly musí být zcela uvolněny.

Pokud se vám podaří zadržet proud moči, tak budete vědět, o kterých svalech je řeč. Jsou to svaly, které se stahují také během orgasmu.

Pozor, tato činnost není nic víc než pouhý test a neměla by být opakována. Provádění cvičení během močení může způsobit problémy s přirozeným močením (močový měchýř se nevyprázdní celý). Také dbejte na vykonávání cvičení. Je třeba cvičit správným způsobem – bez stahování břicha, stehen a svalů pánevního dna.

Provádění cvičení Kegel

Jestliže začnete pociťovat jakýkoliv druh bolesti či nepohodlí, např. bolest v zádech či břiše, tak cvičíte nesprávným způsobem. Nesnažte se cvičení urychlovat kvůli zvýšení počtu opakování či zvýšení času stahování svalů, protože tak můžete dosáhnout zcela opačného účinku.

Základní cvičení:

  1. nejdříve vyprázdněte močový měchýř
  2. stáhněte svaly pánevního dna po dobu 10 vteřin
  3. poté vaše svaly zcela uvolněte

Doporučujeme opakovat cvičení alespoň 10x, třikrát denně (ráno, odpoledne a večer)

Varianta 1

  1. stáhněte svaly pánevního dna po dobu 5 vteřin
  2. poté uvolněte svaly po dobu 1 vteřiny

Varianta 2

  1. stáhněte svaly pánevního dna po dobu 5 vteřin
  2. poté uvolněte svaly po dobu 1 vteřiny
  3. stáhněte svaly pánevního dna po dobu 1 vteřiny
  4. poté uvolněte svaly po dobu 1 vteřiny
  5. opět stáhněte svaly po dobu 1 vteřiny6) poté nechte svaly zcela uvolněny po dobu 10 vteřin

Varianta 3

  1. po dobu 3 vteřin nepatrně stáhněte svaly pánevního dna
  2. poté je stáhněte o trochu více po dobu dalších 5 vteřin
  3. nyní je stáhněte, jak nejvíc dokážete – nechte je stažené 5 vteřin
  4. nepatrně uvolněte svaly po dobu 5 vteřin
  5. uvolněte svaly o trochu více po dobu 5 vteřin
  6. a nakonec svaly po dobu 5 vteřin zcela uvolněte

Cviky lze provádět kdekoliv a kdykoliv. Lze je vykonávat v posteli, při sezení, ve stoje, během pohlavního styku… Zvyknete si na ně rychle, pokud je budete provádět při každodenní činnosti. Kdo si všimne, že cvičíte?

Tyto informace jsou pouze informativního charakteru a v žádném případě nemají větší význam než to, co vám poradí váš ošetřující lékař.