9 rad pro zdraví

Rychlé a efektní rady pro zdravější stravování

feel_healthy

1. Nahraďte smetanu

Smetanu nahraďte jogurtem; nejlepší je jogurt s nízkým obsahem tuků, ale dokonce i běžný hutný jogurt obsahuje méně tuků než plnotučná smetana. Dobrou náhradou smetany v pečených pokrmech je nízkotučný tvaroh.

2. Červené maso: ano nebo ne?

Je lepší ho jíst co nejméně.

3. Více uhlovodanů

Ve Vaší stravě se snažte snížit množství proteinů a zvýšit množství uhlovodanů.

4. Vyvarujte se “bílým” zlozvykům

Snažte se omezit sůl a cukr ... Vyvarujte se předvařených polotovarů, právě ty obsahují mnoho cukru a soli.

5. Čerstvá  nebo mražená zelenina

Začněte jíst čerstvou nebo mraženou zeleninu. Vitamíny se ze zeleniny začínají vytrácet hned jak ji přineseme ze zahrady, takže mražená zelenina má častokrát mnohem více vitamínů než čerstvá zelenina.

6. Celozrnné pečivo je zdravé

Kupujte pouze celozrnné pečivo a hnědou rýži.

7. Méně tuku na talíři

Pokuste se snížit množství tuků ve Vaší stravě: odstraňte kůži a tuky z drůbeže i ostatního masa. Vždy odstraňte vrstvu tuku z polévek a omáček; pečené pokrmy otřete papírovým ručníkem – odstraníte tak další tuky.

8. Neloupejte

Brambory a mrkev neloupejte, protože slupky obsahují nejvíce zdravých živin.

9. Vyvarujte se smažení

Jídlo nesmažte v oleji, raději ho připravte v páře, potom ho vložte na gril a rychle opečte.